Cara Mengubah URL AutoConfig di Winlogon.exe

Microsoft Windows menggunakan ciri Konfigurasi Otomatis untuk memuat pilihan Internet tertentu, seperti halaman utama lalai. Data ini disimpan sebagai file konfigurasi INS di setiap akun pengguna, dan dimulakan oleh proses winlogon.exe ketika pengguna memuat profilnya. Akses pendaftaran komputer untuk mengubah URL AutoConfig, tetapi perlu diingat bahawa mengubah nilai pendaftaran yang salah boleh menyebabkan masalah serius pada komputer anda.

1

Tekan "Windows-R" untuk membuka kotak dialog Jalankan.

2

Ketik "regedit.exe" (tanpa tanda petik) di kotak teks, dan kemudian klik "OK" untuk membuka editor pendaftaran.

3

Klik dua kali melalui "HKEY_Current_User | Perisian | Microsoft | Windows | CurrentVersion | Tetapan Internet."

4

Klik kanan pada panel sebelah kanan, arahkan penunjuk tetikus ke atas pilihan "Baru", dan kemudian pilih "String Value" dari menu yang muncul.

5

Ketik "AutoConfigURL" (tanpa tanda petik) di kotak teks, tekan "Enter," dan kemudian klik kanan entri baru dan pilih "Ubah."

6

Taipkan URL yang ingin anda gunakan di kotak teks Data Nilai. Gunakan format yang betul, yang dimulai dengan "//" dan diakhiri dengan peluasan fail konfigurasi ".ins" - misalnya, "//google.com.ins."

7

Klik butang "OK" untuk menyimpan perubahan. Tutup editor pendaftaran dan mulakan semula komputer untuk menyelesaikan prosesnya.