Bagaimana Hubungan Kerja yang Lebih Baik Mempengaruhi Prestasi?

Pekerja dalam perniagaan kecil mungkin bekerjasama rapat selama berjam-jam. Bagi pemilik perniagaan kecil, berusaha untuk mewujudkan persekitaran kerja yang positif dapat menjadikan kesenangan selama berjam-jam ini. Pekerja juga mendapat manfaat daripada hubungan kerja yang lebih baik, baik dalam bagaimana mereka mendekati tugas pekerjaan dan dalam mewujudkan komunikasi terbuka antara satu sama lain.

Meningkatkan Moral Kerja

Meningkatkan hubungan di antara rakan sekerja membantu meningkatkan semangat pekerja secara keseluruhan. Semangat yang meningkat membawa kepada persekitaran kerja yang lebih positif. Apabila pekerja senang bekerja, mereka secara aktif terlibat dalam tugas dan kurang memberi tumpuan kepada tingkah laku pelarian - kopi atau asap yang panjang, penyemakan imbas Internet peribadi, sebagai contoh - yang dapat mengelakkan pekerja menyelesaikan tugas tepat pada masanya. Peningkatan penglibatan aktif yang berterusan dari masa ke masa dari peningkatan semangat dapat meningkatkan produktiviti pekerja. Pekerja yang menyelesaikan tugas dengan lebih cepat dapat membantu meningkatkan pendapatan untuk seluruh perniagaan.

Membangun Kesetiaan Perniagaan

Pekerja yang tidak mempunyai hubungan kerja yang erat dengan rakan profesional tidak secara mental melabur dalam pekerjaan atau menunjukkan kesetiaan yang tinggi terhadap perniagaan. Kekurangan pelaburan peribadi ini berlaku kerana pekerja tidak menjalin hubungan peribadi yang dapat datang dengan hubungan kerja dan persahabatan yang lebih baik. Mengukuhkan hubungan kerja dapat meningkatkan kesetiaan kepada perniagaan kerana pekerja memandang syarikat sebagai penghubung hubungan persahabatan / kerja, menurut Susan Fowler, rakan perunding kanan dengan The Ken Blanchard Companies. Pekerja tiba untuk bekerja setiap hari bukan hanya untuk melakukan pekerjaan, tetapi juga untuk berhubung dengan rakan sekerja secara peribadi.

Memohon Pertolongan

Meminta musuh di tempat kerja boleh menjadi tanda kelemahan yang mungkin tidak ingin ditunjukkan oleh pekerja tanpa hubungan positif. Tanpa bantuan yang mencukupi, masalah kerja yang tidak dapat diselesaikan dapat berkembang menjadi masalah yang mempengaruhi penyampaian keseluruhan projek. Mengembangkan hubungan kerja berdasarkan kepercayaan dan saling menghormati dapat mewujudkan suasana yang kondusif untuk kerja berpasukan. Iklim ini memudahkan pekerja yang mempunyai masalah untuk pergi menemui rakan sekerja untuk mendapatkan pertolongan tanpa kelihatan tidak mencukupi atau hanya buruk dalam pekerjaannya.

Menyokong Pembangunan Pekerja

Menggalakkan pekerja untuk membentuk hubungan yang saling meningkatkan dengan rakan sekerja dapat mewujudkan jaringan sokongan untuk pengembangan kemahiran. Melalui hubungan yang erat, pekerja berkongsi teknik dan strategi untuk menyelesaikan tugasan kerja dengan cepat dan cekap. Dalam persekitaran yang menyokong ini, pekerja tidak menimbun tipu muslihat dalam usaha untuk membezakan diri mereka atau "mengalahkan" sesama pekerja untuk mendapatkan peluang pekerjaan yang lebih baik. Hasilnya adalah tenaga kerja yang lebih berpengetahuan dengan kemampuan yang lebih baik dan kemahiran yang lebih luas.