Cara Mengira Hadiah Bukan Wang untuk Derma Potongan Cukai

Anda melakukan perbuatan baik untuk menolong orang lain, tetapi anda juga dapat menolong diri sendiri dan perniagaan anda sambil memberi kepada orang lain. Anda boleh menuntut potongan cukai yang berharga untuk sebarang sumbangan amal yang anda buat sepanjang tahun. Lain kali anda merasa sedikit murah hati, pertimbangkan untuk memberikan beberapa produk anda, barang yang tidak terjual atau peralatan dan perabot pejabat yang tidak digunakan kepada badan amal tempatan. Anda bukan sahaja akan tersenyum pada wajah orang yang memerlukan, anda juga akan menunjukkan bahawa perniagaan anda mengambil berat dan memberi pengembalian cukai yang lebih besar kepada diri sendiri.

1

Periksa semua barang yang anda sumbangkan untuk memastikan barang tersebut berada dalam keadaan baik hingga baik. Pastikan pakaian tidak mempunyai air mata atau noda, perabot tidak rosak secara struktur dan semua barang dalam keadaan berfungsi. Banyak badan amal akan menerima barang dalam keadaan buruk; namun, anda tidak boleh menggunakan perkara ini untuk pemotongan cukai.

2

Cari kedai berjimat cermat dan iklan dikelaskan untuk mengetahui nilai item serupa dalam keadaan yang sama. Nilai ini dikenali sebagai nilai pasaran saksama, dan ini adalah jumlah yang mungkin anda tolak dari penyata cukai anda.

3

Bawa barang bernilai lebih dari $ 500 kepada seorang profesional untuk dinilai. Dapatkan penilaian bertulis dari pentaksir untuk menyimpan rekod cukai anda. Ini adalah keperluan Perkhidmatan Hasil Dalam Negeri; tanpa penilaian bertulis, anda mungkin tidak menuntut potongan untuk item bernilai lebih dari $ 500.

4

Dapatkan resit bertulis dari badan amal untuk semua barang yang anda sumbangkan. Pastikan mempunyai wakil organisasi termasuk keterangan setiap item serta nilai pada resit ini. Simpan semua resit dengan rekod cukai anda sekurang-kurangnya tiga tahun selepas mengemukakan.